9 pomysłów na marketing internetowy małej firmy

Marketing internetowy w przypadku małej firmy może być najlepszym sposobem na jej wypromowanie. Oto 9 prostych pomysłów na marketing

Darmowa reklama w internecie

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają ze swoją działalnością, szuka darmowej reklamy w internecie. W sieci jest dostępnych wiele możliwości darmowej reklamy.

Google Moja Firma

Google Moja Firma pozwala pokazać firmę w Google. Wizytówka firmy w Google to prosty sposób na jej promocję. Prezentujemy tutaj dane kontaktowe, godziny otwarcia i rodzaj działalności. Można też zamieścić kilka zdjęć firmy. Wizytówka Google umożliwia też stworzenie specjalnych wpisów, które prezentują ofertę albo konkretne produkty firmy. Po wpisaniu nazwy firmy te dane pojawiają się w Google.

Media społecznościowe

Po tym jak stworzymy wizytówkę w Google, warto zainwestować w profile e mediach społecznościowych. I nie chodzi tu tylko o Meta (Facebook) ale również instagram, youtube. Dzięki mediom społecznościowym można docierać do użytkowników za darmo. Rodzaj medium społecznościowego zależeć będzie od tego, w jakiej branży działasz. Usługi można ciekawie reklamować np. dzięki TikTokowi. Pinterest będzie dobrym miejscem do pokazania np. wizualizacji jeśli jesteś projektantem.

Portale ogłoszeniowe

Firmę dość łatwo rozreklamować na portalach typu Oferto, czy OLX. Można też spróbować ogłaszać się na portalach lokalnych

Jak działa content marketing?

Content marketing to treści udostępniane na stronie internetowej firmy, a także w mediach społecznościowych. Najczęściej są to opisy zrealizowanych projektów, akcje prowadzone dla klientów, czy prezentacja ciekawych produktów sprzedawanych na nowych rynkach

Marketing poprzez mailing

Darmowym sposobem reklamy może być też e-mail marketing. Na rynku jest wiele narzędzi do bezpłatnej wysyłki newsletterów, można więc uznać, że jest to bezpłatny system reklamowy. Pracochłonne może być jednak zdobycie odpowiednio dużej bazy odbiorców. Gdy uda się ją już zebrać, wystarczy wysyłać ciekawe informacje o promocjach czy nowych produktach. Ważne jest by dostarczać ciekawe, wartościowe materiały. Jeśli takie będą, to łatwiej będzie zdobywać nowych odbiorców

Jak działa SEO?

SEO, czyli optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych. SEO pozwala uzyskać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Jeśli w biznesie używasz swojej strony internetowej, to powinna być ona przygotowana w taki sposób, by algorytm, czyli system wyszukiwania odpowiednich treści w przeglądarce, pokazywał je wysoko.

Płatne reklamy Google

O ile dobre SEO można robić bezkosztowo (nie wliczając w to honorarium dla copywritera jeśli go zatrudniamy, zamiast pisać teksty samemu) to w przypadku płatnych reklam internetowych warto zdecydować się na pomoc specjalistów.

Płatne reklamy Facebook

Podobnie jak google, tak i Facebook daje możliwość zakupienia reklamy płatnej. Reklamę taką można bardzo dokładnie stargetować (dobrać do potrzeb konkretnego odbiorcy), odpowiednio można też dopasować budżet. W zależności od tego ile pieniędzy możemy przeznaczyć na reklamę, tyle ustawimy w swoim budżecie reklamowym.

 

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!