Wyniki ankiety – na podstawie odpowiedzi 4000 użytkowników Małej Księgowości

Dużym odzewem i ciekawymi wynikami zakończyła się pierwsza ankieta przeprowadzona wśród użytkowników Małej Księgowości Rzeczpospolitej. Szczegóły niżej

W dniach 21-28 czerwca 2021 zaproponowaliśmy udział w ankiecie dotyczącej możliwości rozszerzenia oferty Małej Księgowości o nowy produkt – pieczęć elektroniczną. Z uwagi na duże zainteresowanie udziałem w badaniu i zebranie w ciągu tygodnia około 4 tys. ankiet, w ramach ponownych podziękowań za tak okazane zaangażowanie, niżej dzielimy się z Państwem wynikami tej akcji.

Otrzymaliśmy także wiele telefonów i wiadomości, w których powtarzały się pytania o zastosowanie pieczęci elektronicznej, zasady jej wykorzystania, a także czym różni się pieczęć od podpisu elektronicznego.

Stąd też pod wynikami ankiety znajdują się linki do informacji, z których można dowiedzieć się więcej o pieczęci elektronicznej, jej zastosowaniach, w tym w różnych branżach, a także znaleźć odpowiedzi na kilka najczęściej pojawiających się pytań (tzw. FAQ).

Ankieta zawierała trzy pytania:

1. Czy w prowadzonej działalności wolisz kontaktować się z urzędami online, czy fizycznie?

2. Czy w Państwa działalności/firmie korzystacie z kwalifikowanych usług zaufania – takich jak pieczęć elektroniczna, bądź podpis elektroniczny?

3. Czy chcesz się dowiedzieć jak działa pieczęć elektroniczna i gdzie można ją zastosować?

Chętni mieli też możliwość pozostawienia adresu email, na który otrzymali zwrotnie link do sklepu „Rzeczpospolitej”, gdzie pieczęć elektroniczna w promocyjnej cenie dostępna jest online.

Wyniki

Ankietę otworzono 5553 razy, w tym 3967 osób ją wypełniło, co stanowi 71,4 % zainteresowanie zakończone odpowiedziami na pytania. 83,8 % użytkowników udzieliło odpowiedzi w czasie krótszym niż 2 minuty. Poszczególne odpowiedzi kształtowały się następująco.

Zdecydowana większość bo aż 82,8% respondentów woli kontakt z urzędami w formie online. Niespełna 10% preferuje osobistą wizytę.

Ponad połowa użytkowników Małej Księgowości, którzy wzięli udział w ankiecie korzysta z rozwiązań kwalifikowanych usług zaufania w tym w większości z podpisu elektronicznego. Osoby deklarujące stosowanie pieczęci elektronicznej stanowią 2,4 %. Co warte odnotowania 14,1 % respondentów rozważa wprowadzenie tego typu produktów do swojej działalności.

Pytanie trzecie sprawdzało zainteresowanie pieczęcią elektroniczną. Odpowiedzi ukazały, że wśród 3967 respondentów – użytkowników MK – ponad 73% chętnie sprawdzi działanie pieczęci elektronicznej. 17,5% uznało, że nie jest im potrzebna, natomiast znajomość tego rozwiązania zadeklarowało 8,8%.

Podsumowanie

Wyniki tej krótkiej ankiety wskazują na wyraźną przewagę osób wykorzystujących rozwiązania usług zaufania w bieżącej działalności biznesowej oraz wysoki odsetek zainteresowanych ich potencjalnym wprowadzeniem, w tym zastosowanie pieczęci elektronicznej.

Linki do materiałów o pieczęci elektronicznej:

Pieczęć elektroniczna chroni przed fałszywymi fakturami
Pieczęć elektroniczna dla firm
Pieczęć elektroniczna dla administracji
Pieczęć elektroniczna dla uczelni
FAQ – odpowiedzi na często zadawane pytania

Zainteresowanych ofertą i możliwością nabycia Pieczęci Elektronicznej w najniższej cenie zachęcamy do pozostawienia danych kontaktowych



Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!