5 pomysłów na biznes w 2022

Pandemia koronawirusa bardzo mocno wpłynęła na otaczającą nas rzeczywistość. Zmieniły się nie tylko zasady związane z higieną i dystansem społecznym, ale po cichu ewoluował też model prowadzenia działalności. Jakie pomysły na biznes warto rozważyć w 2022 roku?

Czy opłaca się inwestować w gastronomię?

Jeszcze kilka miesięcy temu odpowiedź na to pytanie byłaby bardzo prosta: oczywiście, że nie. Na szczęście, wraz ze wprowadzeniem szczepionek, zmieniło się bardzo dużo. Nie dość, że kolejne sankcje mogą dotyczyć zwłaszcza niezaszczepionych, to jeszcze z biegiem czasu będzie ich coraz mniej.

Wraz z upadkiem wielu barów i restauracji, które nie przetrwały pierwszych trzech fal pandemii, na rynku powstała wielka, żeby nie powiedzieć ogromna, luka w usługach tego typu. Wiele wskazuje na to, że rok 2022 będzie doskonałym czasem, by spróbować tę lukę zagospodarować.

O czym powinien pamiętać przedsiębiorca, który spróbuje swoich sił w tym sektorze rynku? Przede wszystkim o tym, że wraz z pandemią, zmianie uległy nasze nawyki. Coraz więcej osób decyduje się na zamawianie jedzenia na dowóz. Nawet dziś, gdy nic nie stoi na przeszkodzie, by udać się do lokalu osobiście.

Firmy, które znajdą złoty środek między zamówieniami realizowanymi na dowóz a tradycyjnym modelem funkcjonowania restauracji, mogą zyskać ogromną przewagę, która zapewni im większe zyski, dzięki czemu łatwiej będzie rozwijać biznes w przyszłości.

Potrzeba więcej programistów i grafików WWW

Pandemia radykalnie wpłynęła na wzrost popularności usług webowych. Przez kilka miesięcy to właśnie dzięki e-sklepom wiele firm walczyło o przetrwanie. Aby odnaleźć swoje miejsce w sieci, trzeba tam mieć swój „adres”. Potrzebna jest domena, serwer oraz dobrze wykonana strona WWW.

Bez dobrego programisty, a także grafika, który przygotuje projekt, a następnie odpowiednio go potnie i stworzy z niego szablon .css, to zadanie będzie o wiele trudniejsze do wykonania. W pandemii przybyło co najmniej ośmiu tysięcy sklepów online. Wiele wskazuje na to, że wzrost zapotrzebowania będzie utrzymywał się przez dłuższy czas. 

Tworzenie stron internetowych

Pamiętajmy o tym, że nie wystarczy stworzyć ładnie wyglądającej strony WWW i dobrze skrojonej oferty. Serwis musi być widoczny w wyszukiwarce Google, z której korzysta około 96% internautów w Polsce. I właśnie w tym miejscu pojawia się specjalista SEO.

Jego praca polega na zwiększeniu widoczności serwisu. Gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę interesujące go zapytanie, to byłoby idealnie, gdyby nasza strona pojawiła się na pierwszej stronie w Google, czyli w TOP10. A to nie jest zadanie proste. 

Wiele zależy od trudności frazy oraz od tego, ile konkurencyjnych firm rywalizuje z nami o pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania. Im ich więcej, tym większy budżet trzeba założyć. Działania zwykle realizowane są w trzech powiązanych ze sobą płaszczyznach.

Przede wszystkim, zwiększa się ilość linków odsyłających do naszej witryny. Kolejny obszar to rozbudowa treści (contentu) i nasycenie go odpowiednimi frazami i słowami kluczowymi. Wreszcie, trzeci obszar, to działania techniczne. Dobrze prowadzone działania SEO trwają miesiącami i — niestety — trochę kosztują. Jest to jednak wydatek, który warto ponieść.

Specjalista z zakresu bezpieczeństwa

Coraz więcej firm inwestuje w zwiększenie bezpieczeństwa w firmie. To z kolei wymaga precyzyjnej, dobrze skrojonej, polityki. Im więcej obszarów ryzyka wytypuje specjalista, jednocześnie podpowiadając nam, jak można je wyeliminować, tym większe szanse na to, że firma zwiększy swoje zyski w przyszłości.

Mobilny manager

Jeszcze kilka lat temu manager był osobą, która obowiązkowo musiała być związana z firmą umową na wyłączność. Te czasy dobiegają końca. Manager zatrudniany na godziny to świetne rozwiązanie dla obu stron: firmy wciąż mają dostęp do usług przypisanego do nich fachowca, a sam manager może zwiększyć swoje zyski, jednocześnie rozwijając się w wielu różnych sektorach rynku. 

Coraz częściej zdarza się, że współpraca z takimi osobami powstaje w modelu SaaS, gdy manager nawet nie musi fizycznie być obecny w firmie, z którą współpracuje. Bez wątpienia jest to rynek przyszłości. Im szybciej w niego zainwestujemy, tym większe szanse na to, że uda nam się wypracować pozycję lidera. 

Mała Księgowość Rzeczpospolitej

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!