Co to jest cold mailing?

Cold mailing, czyli zimne maile kojarzą się z denerwującymi reklamami, a nawet spamem. Okazuje się jednak, że jest to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe.

Co to jest cold mailing?

Cold mailing to spersonalizowane wiadomości wysyłane potencjalnym klientom. Cold mailing pomaga nawiązać relacje biznesowe, a docelowo sprzedać produkt lub usługę. Dzięki zimnym mailom można nawiązać pierwszy kontakt z potencjalnym klientem, gdy ten nie otrzymał od nas żadnej oferty handlowej, ani też był zapisany do newslettera. Cold mailing często uważany jest za spam. Jak się jednak okazuje, ten system pozyskiwania klientów ma nawet o 30% większą skuteczność niż zwykłe wiadomości sprzedażowe. Specyfiką cold mailingu jest to by był on jak najbardziej spersonalizowany.

Żeby cold mailing osiągnął sukces, trzeba dobrze sprawdzić grupę docelową i przewidzieć preferencje zakupowe.

Przeczytaj także: Czy można wysłać maila z ofertą do nieznanego klienta

Cold mailing a RODO

W przypadku cold mailingu ważną kwestią jest RODO. Zgodnie z przepisami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych nie można wysyłać ofert osobom, które wcześniej nie wyraziły na to zgody. Może się więc wydawać, że mailing do nieznanych klientów jest nielegalny. Bo przecież wysyłamy informacje do osób, które wcześniej nie wpisały się na żadną z naszych firmowych list mailowych.

Choć przepisy RODO funkcjonują, nie znaczy to, że mamy żadnej możliwości wysłać propozycję współpracy. Możemy wysłać informację o chęci nawiązania kontaktu w celu przedstawienia propozycji biznesowej pod kilkoma warunkami. Przede wszystkim można wysłać wiadomość tylko do kontaktów, które pozyskane zostały legalnie. Zawsze musimy wskazać źródło pochodzenia konkretnego adresu e-mail. Dopiero gdy odbiorca wyrazi chęć otrzymania oferty, można ją wysłać.

Cold mailing – kiedy to się opłaca?

Cold mailing pomaga zwiększyć sprzedaż przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają prowadzenie firmy i nie mają dużego budżetu na akcje marketingowe. Wszystko dlatego, że cold mailing jest jednym z najtańszych sposobów zwiększenia sieci kontaktów. Tego typu metoda pozyskiwania klientów jest szczególnie popularna wśród firm zajmujących się SEO.

Zimne maile – jak je napisać?

Żeby napisać dobrze zimnego maila, koniecznie trzeba wybrać najpierw odpowiednią grupę docelową. Pomoże to nam określić, w jaki sposób będziemy układać komunikat. Gdy już to zrobimy, przystępujemy do pisania. Najważniejszy będzie tytuł, który zachęca do otwarcia wiadomości. Powinien być unikalny. Po drugie spersonalizowany. Komunikat trzeba ułożyć tak, by nie był on oferowaniem i reklamowaniem usług ale raczej przedstawieniem się. Na pewno wiadomość nie może być bardzo długa. Koniecznym elementem będzie wezwanie do działania, czyli tzw. call to action. Jeśli nie dodamy CTA (call to action), to odbiorca na pewno zapomni o tej wiadomości. Jakie call to action dodać? Na pewno prośbę o zgodę na przesłanie oferty lub na rozmowę (w formie spotkania albo rozmowy telefonicznej).

Dla zwiększonej skuteczności kampanii warto nie poprzestawać na jednym mailu. Warto więc od razu przygotować 4-5 wiadomości, które są ze sobą powiązane. Pamiętać należy by wiadomości takie nie były zbyt natarczywe. Nie mogą być odebrane jako natarczywa reklama.

Podsumowując: zimne maile są dobrym, skutecznym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Sposobem w pełni legalnym po spełnieniu określonych warunków. Taka kampania nie wymaga dużych pieniędzy. Jest więc bardzo dobrym sposobem pozyskania klientów dla młodych przedsiębiorców.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!