Jak nazwać firmę?

Nie wiesz jak nazwać firmę? Jakie znaczenie dla marki ma nazwa firmy? O tym w materiale.

Są przedsiębiorcy, którzy nie przykładają zbyt dużej wagi do nazwy firmy. Są i tacy, którzy z procesu wymyślania nazwy dla firmy robią bardzo ważne wydarzenie. Czy nazwa firmy ma znaczenie?

Niezależnie od tego, czy przywiązujemy duże znaczenie do nazwy, czy też nie, o jednej rzeczy trzeba pamiętać. Niezależnie od tego jak ma nazywać się firma, w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej musi ona zawierać imię i nazwisko przedsiębiorcy.

Nazwa firmy jak i firma w znaczeniu prawnym są tym samym. Podstawowym elementem nazwy firmy jest więc imię i nazwisko przedsiębiorcy. Można, choć nie trzeba dodać do nazwy dodatkowe określenie, albo wskazanie nazwy przedsiębiorcy. Gdy mamy do czynienia z osobą prawną, czyli np. spółką kapitałową lub spółką z o.o. to konieczne jest zawsze określenie rodzaju spółki, np. spółka z o.o., czy spółka akcyjna.

Po co nazywać firmę?

Nazwa firmy ma wyróżniać ją od innych. Może też od razu wskazywać klientowi, czym firma się zajmuje i co oferuje. Nazwa firmy nie może wprowadzać klientów w błąd. W przypadku gdy chcemy by nazwa firmy stała się marką, to warto od początku już zabezpieczyć się. Gdy dokonamy rejestracji nazwy, to jako przedsiębiorca mamy prawo do zgłoszenia wszelkich naruszeń związanych z marką albo naprawienia wszystkich szkód, które zostały dokonane w związku z naruszeniami marki.

Dobra nazwa firmy

Dobra nazwa firmy oprócz imienia i nazwiska przedsiębiorcy może też mieć dopisek dotyczący rodzaju prowadzonej działalności (zakład mechaniczny Jan Kowalski). Nazwa taka nie może wprowadzać w błąd, czyli piekarnia nie może być oznaczona np. jako serwis mechaniczny Jan Kowalski.

Nazwa firmy, a znak towarowy

Znak towarowy może ale nie musi być tym samym co nazwa firmy. Znak towarowy jest chroniony na mocy przepisów prawa własności przemysłowej. Znak towarowy rejestruje się w urzędzie patentowym poprzez zastrzeżenie sobie wyłącznego prawa do niego.

Imię i nazwisko w nazwie firmy

Pełna nazwa firmy to imię i nazwisko przedsiębiorcy razem z ewentualnym dopiskiem (np. oznaczeniem działalności). Na fakturze i innych dokumentach księgowych musimy stosować zawsze pełną nazwę firmy. W codziennym kontakcie z klientami, kontrahentami można używać nazwy skróconej (bez imienia i nazwiska).

Jak stworzyć dobrą nazwę firmy?

Nazwa firmy powinna być unikatowa. Zdarza się, że przedsiębiorcy korzystają z okazji i nazwę firmy ustalają zgodnie z odpowiednią domeną internetową. Jeśli konkretna domena jest wolna, to taką nazwę tworzą. Wszystko po to by łatwiej było znaleźć firmę w internecie. Jedną z zasad tworzenia nazw firmy jest to by nazwa była prosta. Chodzi o to by dało się ją łatwo zapisać i by nie sprawiała kłopotów przy wymowie. Dość ryzykowne może być połączenie liter i cyfr.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!