Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie

“Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie“ – bezpłatny webinar 

Krajowy System e-Faktur wprowadza rewolucyjne zmiany w obszarze fakturowania. By zacząć w nim działać, przedsiębiorcy muszą m.in. zidentyfikować reprezentowany podmiot i założyć profil w Aplikacji Podatnika.

Jak przygotować firmę na nieuniknione zmiany opowie podczas bezpłatnego webinaru ekspert z firmy EuroCert, dostawcy kwalifikowanych usług zaufania. Wydarzenie odbędzie się 26 stycznia 2023 o godz. 11:00.

 Pełna tematyka, którą obejmie webinar, to:

  • Podstawa prawna KSeF, jego założenia, użytkownicy
  • Nowe wymogi wynikające z projektu nowelizacji ustawy: aktualne zasady obsługi KSeF i sankcje
  • Korzyści wynikające z wprowadzenia systemu KSeF w firmie
  • Dostępne metody uwierzytelnienia (porównanie) oraz sposób ich użycia w KSeF
  • Dobór metod uwierzytelnienia do rodzaju prowadzonego biznesu
  • Co należy zrobić, aby zacząć korzystać z KSeF

Przedsiębiorcom pozostał tylko rok, aby przygotować się do wdrożenia (KSeF). Warto wiedzieć, że każdy podatnik wystawiający faktury będzie musiał korzystać z tego rozwiązania, a podstawą będzie identyfikacja elektroniczna podmiotu w systemie.

Faktury przesyłane do/z Ksef (faktury ustrukturyzowane) staną się jedyną obowiązującą formą dokumentów sprzedażowych dla wszystkich podatników od 1 stycznia 2024 roku. Nowe regulacje wymagają przygotowań w obszarze procesów i technologii, a także przeszkolenia upoważnionego do wystawiania i odbioru faktur personelu. Warto więc z wyprzedzeniem przyjrzeć się przepisom, aby wcześniej wdrożyć odpowiednie działania.

Bezpłatny webinar edukacyjny dotyczący KSeF

Dobrą okazją ku temu będzie bezpłatne wydarzenie zaplanowane na 26 stycznia na godz. 11:00 poświęcone tematyce KSeF pt. „Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie”. Ekspert firmy EuroCert opowie o założeniach KSeF oraz korzyściach i wyzwaniach wiążących się z jego wdrożeniem. Porówna on dostępne metody uwierzytelniania i doradzi, jaka opcja identyfikacji jest najkorzystniejsza dla poszczególnych typów firm. Nie zabraknie także informacji o tym, co w praktyce należy zrobić, aby rozpocząć korzystanie z KSeF i jak proces ten umożliwią kwalifikowane usługi zaufania. Na koniec uczestnicy będą mieli szansę zadać ekspertowi pytania.

W spotkaniu online można wziąć udział, zapisując się poprzez formularz

FORMULARZ REJESTRACYJNY NA WEBINAR

Ksef fundamentalnie zmienia zasady obiegu faktur w Polsce. Każdy podmiot będzie musiał mieć konto w ksef. Wiemy jak działa ten system, wiemy co trzeba zrobić żeby skutecznie korzystać z ksef, poczuwamy się do tego, aby pomóc podatnikom skutecznie, bezpiecznie i sprawnie wejść w nową rzeczywistość.

– zachęca Łukasz Konikiewicz, prezes zarządu firmy EuroCert.

Wprowadzane przez Ministerstwo Finansów regulacje zmuszą firmy do przejścia wyłącznie na obieg faktur w wersji elektronicznej, co docelowo wiąże się z oszczędnością czasu, finansów i formalności. Zminimalizuje też ryzyko zagubienia dokumentów, większe bezpieczeństwo w rozliczaniu z kontrahentami i skrócenie procesu ściągalności należności. Dzięki KSeF możliwa będzie pełna kontrola i stały dostęp do faktur przychodzących i wychodzących, a ich ustrukturyzowany, jednolity format ograniczy błędy w odczycie i zredukuje czas rejestracji danych. Dodatkowo dla firm, które włączą się do KSeF jeszcze w okresie przejściowym, ustawodawca uwzględnił przyspieszony zwrot podatku VAT, w ciągu 40, a nie obecnych 60 dni.

W  związku ze złożonością zmian, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2024, warto skorzystać z nieodpłatnych możliwości pozyskania wiedzy i zarejestrować się na webinar.

* * *

EuroCert działa na rynku od 2012 roku i jest jedną z pięciu firm w Polsce, która świadczy kwalifikowane usługi zaufania na podstawie statusu przyznanego jej przez Narodowe Centrum Certyfikacji NBP. Oferuje ona m.in. elektroniczne podpisy, pieczęcie i znaczniki czasu, czym zapewnia bezpieczne uwierzytelnianie i wspiera realizację cyfrowych strategii organizacji. Zespół dysponuje wiedzą ekspercką opartą o najnowsze technologiczne rozwiązania, które wspomagają procesy #paperless i elektroniczny obieg dokumentów w administracji i biznesie. Firma dostarcza usługi na terenie całego kraju w sprzedaży bezpośredniej, sprzedaży online, a także poprzez sieć blisko 400 autoryzowanych partnerów.

Czytaj również

Najchętniej czytane

Działalność nierejestrowa...

Firma na próbę, zarabiani...

Czy można mieć dwie dział...

Czy można posiadać więcej...

Czynny żal. Jak działa? W...

Czynny żal pozwala unikną...
Mała Księgowość

Najnowsze

Zadatek czy zaliczka

Zadatek i zaliczka to poj...

Kalkulator odsetek ustawo...

Kalkulator odsetek ustawo...

Mały ZUS i działalność go...

Czy działalność gospodar...

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Wpisz tylko swój email, a będziemy w kontakcie. To takie proste!