Pierwsza kampania w mediach społecznościowych może być początkiem ciekawej przygody z reklamą internetową. Ciekawej i efektywnej
Kampania w mediach społecznościowych może być bardzo efektywna. Często jest bardziej opłacalna niż zakupienie reklam w wyszukiwarce czy baneru wieszanego na skrzyżowaniu.
Co to są media społecznościowe?
Media społecznościowe kojarzą nam przede wszystkim z Facebookiem, czy Tiktokiem. Warto wiedzieć, że oprócz tradycyjnych forma reklamy są też blogi, mikroblogi, fora dyskusyjne, a także takie portale jak Facebook czy Instagram. Kampania w mediach społecznościowych będzie więc działaniem, które ma wypromować markę, a także zbudować społeczność wokół niej przy pomocy jednego lub kilku mediów społecznościowych.
Jak prowadzić kampanię w mediach społecznościowych?
W kampanii w mediach społecznościowych najważniejsze jest zbudowania odpowiedniej grupy docelowej. Dzięki mediom społecznościowym możemy wyjątkowo dokładnie określić grupę do, której kierujemy przekaz. Możemy dobrać ją pod względem zainteresowań, demografii, a także lokalizacji. Pomaga to zbudować zaangażowanie wśród odbiorców. Podstawową różnicą między kampanią w mediach społecznościowych, a tą w mediach tradycyjnych jest przede wszystkim możliwość bardzo dokładnego mierzenia efektów, a także sporej interakcji z odbiorcami reklamy.
Targetowanie kampanii social media
Kampanie w mediach społecznościowych pozwalają na interaktywność. Przemyślania kampania wspomaga komunikację z odbiorcami, pozwala też znacznie lepiej poznać ich oczekiwania.
Co to są hashtagi?
Wyróżnikiem kampanii w social mediach są hashtagi. To specjalne oznaczenia, które pozwalają na grupowanie treści.
Jak zacząć reklamować się mediach społecznościowych?
Media społecznościowe mogą być skutecznym źródłem reklamy zarówno dla marek masowych, jak i niszowych. Żeby jednak kampania była efektywna warto dobrze ją zaplanować. Na początku trzeba zidentyfikować dokładnie swoją grupę docelową. Ważne by poznać jej potrzeby, skupić się bardziej na jej rozpoznaniu, niż tylko na zachwalaniu zalet produktów, które sprzedajemy. Zrób kilka założeń dotyczących grupy docelowej, przeprowadź ankietę badając potrzeby tej grupy. Zastanów się jaki rodzaj treści będzie dla nich najbardziej zrozumiały i efektywny.
CZYTAJ TAKŻE: Jak udowodnić, ze dług się przedawnił?
Kolejnym etapem jest wybranie odpowiednich mediów społecznościowych. Właściwe określenie grupy docelowej pomoże ustalić, w jakim mediach spędzają oni dużo czasu. Oczywiście, małym markom trudno będzie reklamować się we wszystkich kanałach. Warto więc wybrać jeden: facebook, twitter, czy pinterest albo instagram.
Etapy kampanii marketingowej
Gdy uda się już przejść te dwa etapy, kolejnym zadaniem będzie opracowanie celów i zadań kampanii. Może to być np. zwiększenie ruchu w witrynie, pozyskanie nowych leadów, sprzedaż określonego produktu, czy budowa autorytetu marki. Cele ustal w taki sposób by były jasno określone. Musza być określone, mierzalne i określone w czasie
Promocja w mediach społecznościowych
Zgodnie z celem i zadaniami strategii określamy sposób realizacji kampanii. Trzeba go dopasować do rodzaju medium społecznościowego. Możesz zdecydować się na kampanię płatną gdzie określasz dokładny budżet, czas trwania kampanii, a także zasięg. Warto pamiętać też o budowaniu treści w sposób organiczny.
Grafika kampanii reklamowej
Gdy wiemy już jaki rodzaj treści będzie nam potrzebny, pora stworzyć ją. Możesz zamówić określone teksty albo zamówić je u copywritera. Podobnie w przypadku grafik. Niezależnie od tego, czy robisz je sam, czy zlecasz na zewnątrz, warto stworzyć ramy wizualne komunikacji, czy grafiki zgodnie z którą będą tworzone. Treści powinny być angażujące i wolne od błędów. Zaplanuj harmonogram publikacji postów.